3po3

Halo!

W zeszłym roku wpadliśmy – Mateusz Tondera i Kuba Skurzyński, bardzo nam miło! – na pomysł, żeby rozkręcić gamejam. Chcieliśmy sprawdzić, jak uda pożenić się popularne w Polsce z systemy i settingi z hexcrawlową eksploracją “lokacji”. Popularność akcji – mierzona przede wszystkim ilością i jakością zgłoszonych materiałów – naprawdę poważnie nas zaskoczyła. Na szczęście pozytywnie! Zresztą, na stronie 3po3rpg.wordpress.com możecie sprawdzić moduły, które wtedy zostały udostępnione polskim graczkom i graczom – jest z czego wybierać. Zdaje się też, że całe przedsięwzięcie aktywizowało też kilku twórców i przyczyniło się spopularyzowania wśród polskich erpegowców hexcrawlu – coraz więcej tego rodzaju materiałów powstaje już niezależnie od naszego gamejamu. To super! Przy okazji wspominania tych wspaniałych dni pomyśleliśmy, że rocznica to dobra okazja, aby akcję powtórzyć – oczywiście z jakimś innym, ciekawym i inspirującym zadaniem.

Gamejam nazywał się 3po3 – trochę jak w “gadać coś trzy po trzy”, a trochę jak w heksowych mapkach, w których są trzy rzędy i trzy kolumny heksów – bo zaprojektowanie takiego “obszaru” wraz z opisem było podstawowym założeniem jamu. Tym razem więc zapraszamy Was do pisania minigier – to znaczy małych podsystemów, uniwersalnych elementów mechaniki, które da się zaadaptować do różnych “dużych” gier, żeby uzupełnić ich luki np. w zakresie zasad tworzenia magicznych przedmiotów, zalotów albo walki kosmicznych statków. Żeby tradycji stało się zadość – całość powinna mieścić się na 3 stronach A4 (powiedzmy, że bez ewentualnej okładki) i zawierać maksymalnie 3 różne rodzaje narzędzi, które składać się będą na “podsystem”. Nie chcemy mnożyć przykładów, żeby nie dusić w zarodku Waszych potencjalnych pomysłów, ale gdybyśmy chcieli ująć w takie ramy np. mechanikę walki z D&D, to trzema “elementami” tego podsystemu byłby: test ataku wraz z Klasą Pancerza, rzut na obrażenia w połączeniu z punktami życia i rzut obronny przeciwko śmierci po obniżeniu punktów życia poniżej 0. Im bardziej uniwersalna będzie “minigra”, tym lepiej, ale oczywiście wolno czerpać z Waszych ulubionych systemów, albo zrobić coś profilowanego pod mechaniki oparte na k100, k20, Forged in the Dark itd.

Tak jak poprzednio akcja skierowana do wszystkich chętnych. Również tak jak ostatnio, akcja jest totalnie non-profit – jej podstawowym celem jest wyprodukowanie dużej ilości fajnego erpegowego kontentu i danie scenie pozytywnego, kreatywnego kopa.

Jak chcecie przyłączyć się do akcji – dajcie znać, na mailu (3po3rpg@gmail.com), na Facebooku lub w jakikolwiek inny sposób, w który komunikujecie się z jednym dwóch wyżej wymienionych pomysłodawców. Linki do materiałów będzie publikować pod adresem 3po3rpg.wordpress.com. Jeżeli chcecie pisać coś o akcji, proponuję używać hasztagu #3po3, żeby łatwo się później wyszukiwało materiały innych twórców.

Termin na zgłaszanie swoim prac do game jamu upływa 22 maja 2022 r.!

W razie pytań – piszcie na ww. maila albo do któregoś z organizatorów na Będzie Grane albo Dobre Rzuty!